Autoport™ e онлайн магазин за лесен и удобен начин за поръчка на гумени стелки, мокетни стелки, моторни масла, добавки, и автоаксесоари. С любезно обслужване и бърза доставка!

НОВОТО FERRARI 12CILINDRI: С ИСТИНСКИ V12 – И БЕЗ НИКАКВА ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ

С F8 Tributo Ferrari отдаде почит към 3,9-литровия V8, а сега италианците се фокусират върху най-емблематичния тип двигател на марката: V12. Ето защо и новият модел на Скудерията получава името 12Cilindri – дванадесет цилиндъра!

Ако трябва да бъда честен, по време на представянето в Маранело името леко ме подведе. Първоначално си помислих, че „12Cilindri“ е нещо като работно заглавие и че в бъдеще моделът ще бъде кръстен по друг начин.

Колегите се чудеха как се произнася името и как феновете ще наричат новото „жребче“. Дори се стигна до аналогия с 12C – като модела на McLaren… а това би било почти богохулство.

И просвещението дойде – на италиански името е „додичи чилиндри“, не е чак толкова сложно за изричане. Ferrari се гордее с италианските си корени – и с право. В гамата на марката 12Cilindri е позиционирано точно по средата между спортната Roma в едната крайност и състезателното SF90 в другата.

Пуристите не искаха наследник на 812 с хибридно задвижване

С 12Cilindri Ferrari искаше да разсее опасенията на клиентите си, че наследникът на 812 ще бъде хибрид. Пуристите не искат това, особено традиционалистите, търсещи машина с двигател отпред при марка като Ferrari.

В Маранело вече бяха взели решение да не се отдават на вълната за електрификация преди четири години – и пуснаха първо Purosangue, а след това – и 12Cilindri, с класически атмосферни агрегати. Във Ferrari Plug-in моделите са предназначени за Performance-лигата, докато за ценителите остава насладата от звука на V12. И все пак, без ток няма да мине – първото изцяло електрическо Ferrari трябва да бъде представено през 2025 г.

Но докато това се случи, ще продължим да се наслаждаваме на скулптурата в предницата на новата Berlinetta с разположен отпред двигател, която всъщност не е акцентът, защото вече познаваме двигателя от 812 Competizione – с 830 к.с., 692 Нм, 40 процента по-леки титаниеви бутала, развъртащ се с до 9500 об/мин.

Ferrari наследява V12 от специалния модел 812 Competizione

От Ferrari не се притесняват да споделят, че 6,5-литровият агрегат идва почти без промени от лимитирания специален модел. Според италианците от съществено значение за постигането на върхов звук е еднаквата дължина на тръбите на колектора за всеки цилиндър. Сами можете да си представите за какъв творчески инженеринг става въпрос – все пак от всяка страна има по шест!

Останалата част от силовия тракт обаче е напълно нова в сравнение с 812. Както и при Purosangue, е използвана новата 8-степенна трансмисия с два съединителя; предшественикът трябваше да се задоволи с една предавка по-малко. Шасито е изцяло ново и е с 20 милиметра по-късо междуосие.

А клиентите ще се зарадват и на дизайна. Екипът около Флавио Манцони забравя подобната на скулптура визия като при по-старите модели, а залага на много по-линейно оформление и се фокусира върху класическите добродетели. Това личи най-вече при поглед към предната част, напомняща на Daytona с лъскавите черни акценти.

Отстрани преминава впечатляваща хоризонтална линия с две чупки през вратите отляво и отдясно; а цялата пътническа клетка, включително А-колоните и покрива, е решена в контрастен черен цвят. Истинската дизайнерска сензация на 12Cilindri обаче е в задната част – или по-точно: в зоната в цвета на каросерията между двата задни калника, която се събира като стрела към покрива.

Черните повърхности в контрастен цвят – препратка Daytona

Задното стъкло и горната част на задница при купето са решени в черно или са тонирани. Двата малки външни елемента вече имат аеродинамична функция, въпреки че не могат да бъдат управлявани независимо един от друг – т.е. завъртането на единия в завой, докато другият е неподвижен (т.е. като при самолет), не е възможно. Въпреки това при 280 км/ч системата генерира с 50 килограма по-високо аеродинамично притискане върху задната ос.

Както при 812 Competizione, задните колела са завиващи – като лявото и дясното могат да се управляват независимо едно от друго, за да се движи машината още по-пъргаво. Благодарение на това – както и на почти идеално балансираното разпределение на теглото – 48,3 процента на предната и 51,7 процента на задната ос – 12Cilindri трябва да бъде образец по отношение на пъргавото поведение в завой.

Четири завиващи колела и по-малко междуосие за още по-добро пътно поведение

В долната част на задницата откриваме по две ауспухови тръби отляво и отдясно, а дифузьорът стърчи доста от престилката – както при Purosangue. Задните светлини също напомнят на кросоувъра със 725 к.с., но са по-тънки в стила на Roma. Класическата концепция с по два двойни фара бива загатната и тук.

В интериора Ferrari продължава да следва концепцията на двоен кокпит, която беше загатната за първи път в Roma и заложена в максимална степен при Purosangue. Горната част е в контрастен цвят – а концепцията бива пренесена и към тапицерията на вратите. Надолу интериорът продължава с черна част, в която са разположен 10,25-инчовият централен тъчскрийн и останалите контролери. Пътникът разчита на отделен 15,6-инчов екран.

Дори бутонът за стартиране е тъчпанел

Воланът е оформен по най-новата логика на Ferrari, повечето се функции се управляват чрез тъчпадове, само Manettino-то и уникалните бутони за мигачите, както и управлението на аудиосистемата от задната част са все още конвенционални бутони. Дори бутонът за стартиране вече е тъчпад!

Клиентите могат да избират измежду два модела гуми – Michelin Pilot Sport S5 или Goodyear Eagle F1 Supersport. Италианците се отказват от различен диаметър на джантите за предната и задната ос и залагат на 21-цолови за всички колела – широки 275 милиметра отпред и 315 милиметра отзад.

По отношение на окачването, версията Coupé се справя и без сложната и тежка система за амортисьорите като при Purosangue. Затова и теглото е съвсем прилично – 1560 килограма. Откритата версия е по-тежка само с 60 килограма.

Версията Coupé струва 790.000 лева, а Spider – с 80.000 лева повече

Освен Spider-а, с който се срещнахме, разбира се, ще има и Coupé. То ще струва 790.000 лева, а Spider – с 80.000 лева повече. При Spider сгъваемият покрив се прибира за 14 секунди – за да видят веднага всички кой е човекът, отделил 870.000 лева за автомобила.

Извод

С 12Cilindri Ferrari отново прави удар, който едва ли някой е очаквал. Беше ясно, че в Маранело готвят наследник на 812, но не и с такава техника: без дразнещо зареждане от контакта, единствено с чистото въодушевление от работата на 12 цилиндъра. Само марка като Ferrari все още може да си позволи нещо подобна в наши дни!

Share this post

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *