ВАЛЕНТИНО РОСИ ПРЕМИНАВА В BMW M – MOTORSPORT
Работният пилотски екип на BMW M за сезон 2023 придобива добре познат 21-ви член. Валентино Роси (ITA) и BMW M Motorsport се договориха за работен ангажимент, който надхвърля състезателните участия с BMW M Team WRT.
Деветкратният световен шампион по мотоциклетизъм, който изтече дългогодишната си успешна кариера на две колела през есента на 2021 г., е готов да се състезава в Fanatec GT World Challenge Europe, задвижван от AWS и Bathurst 12 Hour в BMW M4 GT3 следващия година – и също така ще бъде наличен за следващи състезания и тестови участия в състезателни автомобили BMW M Motorsport.
„Валентино Роси няма нужда от представяне. Като един от най-успешните мотоциклетисти на всички времена, той влезе в историята. Неговите успехи на състезателната писта и неговата личност с право го превърнаха в жива легенда,” каза Андреас Рус, ръководител на BMW M Motorsport: „Но Валентино доказа, че е и отличен състезател на четири колела. Той показа, че автомобилните състезания са се превърнали в неговия втори дом в моторните спортове и той внася цялата си страст, умения и ангажираност в тази нова глава от кариерата си. Фантастично е, че Валентино ще се присъедини към нашето BMW M Motorsport семейство като нов производствен пилот през следващата година. Наистина се радваме да работим заедно – добре дошли на борда на Vale!“
„Много съм горд да стана официален пилот на BMW M и това е страхотна възможност“, сподели Роси: „Миналата година започнах сериозно да се състезавам с автомобили и завърших първия си сезон с екипа на WRT, с когото се разбирах много добре и съм много щастлив, че екипът на WRT избра BMW M Motorsport за нов партньор. Вече имах шанс да тествам BMW M4 GT3 два пъти и усещането с колата е много добро. Мисля, че можем да сме конкурентоспособни през следващия сезон. Освен това BMW M Motorsport ми даде възможност да се състезавам с двама много силни пилоти през следващата година, Максим Мартин и Аугусто Фарфус. Все още имам много да уча и подобрявам, но се надявам да се справя със задачата и да съм достатъчно бърз, за да се боря по време на състезателните уикенди.”
Роси отпразнува първата си световна шампионска титла в клас 125cc през 1997 година. Той последва това с титлата в клас 250cc две години по-късно. Той бе повишен в най-високата категория Гран при по това време през 2000 г., клас 500cc, където беше коронован за световен шампион през 2001 година.
Тази категория беше заменена от MotoGP през следващата година и Роси остана мярката за всички неща. До 2005 г. той добави още четири световни шампионски титли към колекцията си, с титли номер осем и девет, последвани през 2008 и 2009 година.
Роси продължи да води редовни битки за световната шампионска корона след това. „Докторът“ също така отдавна се е ангажирал с развитието на младежта със своята VR46 Rider Academy – „училище“, което помага на млади италиански състезатели с цел да ги доведе до MotoGP.
Роси също така участва в тестове на различни състезателни автомобили в началото – включително Ferrari и Mercedes от Формула 1. Имаше също стартове на рали Монца (ITA) през 2009 г., както и две състезания в Световния рали шампионат, едно през 2006 г. в Нова Зеландия и едно през 2009 г. в Уелс.
През 2019 г. Роси участва в състезание за издръжливост в Абу Даби (ОАЕ). След като се оттегли от активни мотоциклетни състезания след финала на сезона през 2021 г., Роси се впусна в нова глава в автомобилните състезания. Той участва в GT World Challenge Europe с Team WRT през сезон 2022.
През новата година ще го видите да се състезава в тази състезателна серия и в класиката за издръжливост в Батърст (Австралия) заедно с колегите си от работните пилоти на BMW M Максим Мартин (БЕЛ) и Аугусто Фарфус (БРА). Статутът му на работен шофьор също така му дава много други възможности.
В допълнение към текущите си фиксирани ангажименти, Роси ще може да прави допълнителни състезания и тестови участия в различни състезателни автомобили BMW M Motorsport. 43-годишният пилот ще има възможността да представлява и BMW M Motorsport. Подробностите ще бъдат обявени на по-късна дата.
Вашият коментар