бмв х5 и х6 вече ще имат и хибрид

M COMPETITION НА BMW X5 И X6 – ХИБРИД

Обновените BMW X5 и Х6 M Competition се отличават с нов V8 двигател с 48-волтова технология, който развива максимална мощност от 625 к.с., модифициран външен дизайн, както и система за управление iDrive от най-ново поколение включително BMW Curved Display и BMW Operating System 8. Модернизацията и електрификацията на задвижването позволяват още по-спонтанно разгръщане на мощността.

За първи път в High-Performance автомобилите на марката навлиза 48-волтовата технология. Електромоторът, който е интегриран в компактния корпус на осемстепенната трансмисия M Steptronic и работи и като стартер/генератор на коляновия вал, осигурява допълнителна мощност от 12 к.с. и въртящ момент от 200 Нм. Необходимата енергия се осигурява от монтирана в моторния отсек 48-волтова батерия. Тя се зарежда по особено ефективен начин чрез адаптивна рекуперация във фазите на движение по инерция и спиране.

48-волтовата технология е комбинирана с нов M TwinPower Turbo V8 двигател. 4,4-литровият двигател освен с разположен между двата реда цилиндри изпускателен колектор е оборудван и с подсилен колянов вал, модернизирано свръхпълнене с турбокомпресори, нов всмукателен колектор, както и оптимизирано смазване. Максималният въртящ момент от 750 Нм е на разположение между 1800 и 5800 об/мин. Максималната мощност от 625 к.с. се развива при 6000 обороти.

BMW X5 M Competition и BMW X6 M Competition ускоряват от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди. Освен това повишеният темперамент на задвижването се усеща осезаемо и при междинни ускорения. Серийната М спортна изпускателна система с клапи с електрическо управление обогатява Performance изживяването с емоционален звук. Новите катализатори допринасят за оптимизираните емисии на двигателя с вътрешно горене.

Двигателят подава мощността си към нов вариант на осемстепенната трансмисия  M Steptronic с Drivelogic, която осигурява по три програми за превключване както в автоматичен, така и в ръчен режим. Новостите включват и модифицирани настройки на трансмисията и повишена динамика на превключването.

За характерното Performance изживяване в новото BMW X5 M Competition и новото BMW X6 M Competition допринася и новият вариант на системата за задвижване на четирите колела M xDrive, която е комбинирана с Активен М диференциал на задната ос. Чрез менюто M Setup водачът освен базовата настройка 4WD може да избира и режима 4WD Sport, при който са възможни контролирани дрифтове благодарение на подаването на по-висока мощност към задните колела.

Серийното оборудване включва и Адаптивно М окачване Professional с нови амортисьори с електронно управление и активна стабилизация срещу наклоняване. Модифицираната кормилна рейка позволява предавателните числа на кормилното управление M Servotronic да бъдат насочени още по-интензивно към висока динамика на управлението. M Compound спирачките са комбинирани с най-новото поколение на интегрираната спирачна система със специфично за М изпълнение за осигуряване на две характеристики на усещането на спирачния педал.

Системата за задвижване на четирите колела M xDrive и Активният М диференциал на новото BMW X5 M Competition и новото BMW X6 M Competition вече са свързани не само с контрола на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността), но и за пръв път с ARB контрола на сцеплението. Това осигурява още по-бързи и прецизни реакции на промените в ситуацията на пътя и повишено сцепление.

Share this post

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *