goodyear гума

GOODYEAR С 90% СТАБИЛНА И УСТОЙЧИВА ГУМА

Goodyear Tire & Rubber Company представи концептуална гума, която се състои от 90 процента устойчив материал. В сравнение с еталонната гума, изработена от конвенционални материали, тя има по-ниско съпротивление при търкаляне. Това позволява по-нисък разход на гориво и по този начин намаляване на емисиите на CO2. Демонстрационната гума е преминала всички приложими държавни тестове, както и вътрешните тестове на Goodyear.

„Ние продължаваме да постигаме напредък към нашата цел да представим първата в индустрията гума от 100 процента устойчив материал до 2030 г.“ – каза Крис Хелсел, старши вицепрезидент, глобални операции и главен технологичен директор – „Изминалата година беше решаваща за постигането на тази цел. Проучихме нови технологии и открихме възможности за по-нататъшно сътрудничество за производство на гума, изработена от 90 процента устойчив материал. Тази година вече ще произвеждаме гума с до 70 процента съдържание на устойчив материал.“

Концептуалната гума, представена сега, се състои от 90 процента устойчиви материали и съдържа 17 устойчиви съставки в дванадесет различни компонента. Саждите, които се включват в гумите за удължаване на живота им, традиционно се произвеждат чрез изгаряне на различни видове петролни продукти.

Концептуалната гума на Goodyear се състои от четири различни вида сажди, произведени от метан, въглероден двуокис, растително масло и изходни суровини за пиролизно масло от гуми. Тези технологии за сажди са насочени към намалени въглеродни емисии, кръгова икономика и използване на въглерод на биооснова, като същевременно осигуряват необходимата производителност на гумите.

Използването на соево масло в концептуалната гума пък помага да се запази гъвкавостта на гумената смес при температурни промени. Соевото масло е ресурс на биологична основа, който помага за намаляване на употребата на продукти на петролна основа. Докато почти 100 процента от соевия протеин се използва в приложения за храни и фуражи, значителен излишък от масло остава и е достъпен за използване в промишлени приложения.

Силициевият двуокис е съставка, която често се използва в гумите за подобряване на сцеплението и икономия на гориво. Концептуалната гума съдържа висококачествен силициев двуокис, направен от отпадъци от оризови люспи (RHA силициев двуокис), страничен продукт от обработката на ориз, който често се озовава в сметищата.

Полиестерът в гумата пък се рециклира от пластмасови бутилки за еднократна употреба чрез разделяне на полиестера в основни химикали и превръщането му в конструиран полиестер, който се използва във въжетата за гуми. Смолите се използват за подобряване на сцеплението на гумите. В концептуалната гума традиционните смоли на петролна основа са заменени с естествени борови смоли.

Теловете и стоманените кабели подсилват структурата на радиалната гума. Концептуалната гума използва високо рециклирана стомана, произведена чрез процеса на електродъгова пещ (EAF). Чрез използването на процеса EAF може да се произвежда стомана с намалена консумация на енергия и по-голям дял рециклиран материал. Процесът EAF има потенциал за по-ниски емисии на парникови газове в сравнение със стоманата, произведена с доменна пещ.

Преминаването към устойчиви материали вече е очевидно в някои от текущите продуктови линии на Goodyear. Осем продуктови линии и някои състезателни гуми вече съдържат соево масло. Освен това Goodyear е увеличила повече от два пъти употребата на RHA силициев двуокис в своите продуктови линии от 2018 г. насам. С представянето на гума с до 70 процента съдържание на устойчив материал, Goodyear вече демонстрира конкретен ангажимент към развитието на устойчива мобилност с иновативни решения.

Споделяне на тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *